Fortsätt till huvudinnehåll

Den fina poolen på Pinery Park Beach Resort

Nyrenoverad pool på Pinery Park Beach Resort

Det var ett tag sen jag uppdaterade men så blir det ibland. 
Jag kan i alla fall visa en härlig bild på den nyrenoverade poolen inne på Pinery Park Beach Resort.

Visst blev det fint?

Pinery Park Beach Resort

Pinery Park Beach Resort ligger bäst till på Suanson

Har ni tänkt på att Pinery Park Beach Resort är ett av de områdena som ligger bäst till om man tänker på avstånd till stranden och Ban Phe, där allt finns. Utmed strandvägen finns ett stort utbud av restauranger. Stranden ligger bara ett stenkast från områdets infart.

Fina hus på Pinery Park Beach Resort

Pinery Park Beach Resort växer och frodas och på senare år har det skett en rejäl uppfräschning på många hus. Det har gjorts förändringar områdets management.

Luckys restaurang 

Inne på Pinery Park Beach Resort området finns Luckys restaurang och utmed stranden finns en ganska ny restaurang som heter Green TreeBeach, de har nyligen utökat sin meny, de finns även på Facebook. Båda har riktigt god mat.

Restaurangtips Ban Phe

När jag ändå skriver om restauranger kan jag tipsa om restauranger inne i Ban Phe, de har ljuvligt god mat.

Pier Cafe 

Läs mer på Tripadvisor. Karta hur man hitta till Pier Café Ban Phe

Olearys.S.B.D

Läs mer på Tripadvisor. Karta hur man hittar till Olearys

The Pina Wine&Pizza

Läs mer på Tripadvisor. Karta hur man hittar till The Pina



Kommentarer

  1. Tack för alla dina tips och allt du skriver om. Jag försöker hitta all info som jag kan om Pinery Park resort och Ban Phe. Jag och min man kommer till Pinery Park resort om drygt 2 veckor och stannar i 4 veckor. Jag längtar sååå till solen och värmen! Undrar om du Stina vet om några bra dyk och snorklingsplatser vid Suan son beachen?
    Hälsningar Marlene

    SvaraRadera
  2. Hej Marlene. Ingen orsak, tycker det är kul att dela med av saker vi sett och upplevt. Kul att du hittade till min blogg. Vem längtar inte till värmen och solen :-) Vilken lyx att kunna åka ner nu och njuta av semester. Det är ni värda.

    Vad gäller dyka/snorkla kan ni kolla på: http://www.divezonethailand.com/
    och även http://www.rayongdivecenter.net/ och http://www.rayongdivecenter.com/en/home/

    Välkommen åter och tack för din kommentar.
    Hälsningar Stina

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Välkommen - skriv gärna en rad!

Populära inlägg i den här bloggen

Bloggen om Pinery Park Beach Resort

Ett meddelande till alla läsare! Pinery Park Beach Resorts blogg kommer inte att uppdateras frekvent. Jag har skrivit på denna sida sen 2010 och det känns lite vemodigt att behöva lämna detta besked. De flesta inlägg kommer ligga kvar som handlar om Pinery Park Beach Resort och några kommer flyttas över till  Ban Phe | Swethaiparadise  Sidan för Pinery Park Beach Resort och bloggadressen kommer finnas kvar, men all framtida uppdatering som har med Pinery Park Beach Resort att göra, kommer finnas på  Ban Phe | Swethaiparadise . Välkomna att hänga följa med på  Ban Phe | Swethaiparadise

Kartor Ban Phe

Karta över Rayong, Ban Phe och Koh Samet Visst är det trevligt med utflykter och äventyr. Ännu roligare om man kan utforska själv. Här nedan kommer länk till några riktigt bra kartor som jag hittade på en sida. Där finns kartor att skriva ut och här finns kartor över Rayong, Ban Phe, Suanson och Koh Samet och mycket mer.  Länk till kartorna /Stina